Zaregistrovat do Novinek e-mailem
 


Jsme certifikovaný partner eTargetu:


Staňte se naším fanouškem
na Facebooku:

Facebook, staňte se fanouškem ByznysWebu na Facebooku, nabídka PPC reklamy a SEO.


Provozujeme vlastní portál BožíCeny.cz na srovnání cen a katalog firem:


Stáhněte si letáky PPC, SEO

 

 

Vaše PPC reklama v Googlu se může zobrazovat

1. Ve vyhledávání na Google.cz
Potenciální klient přijde na www.Google.cz a vyhledá klíčový pojem, např."LCD televize". Následně se Vaše reklama zobrazí v rámci výsledků vyhledávání. Reklama ve vyhledávání Google je známá i jako Google AdWords.

Výhoda:

  • Cíleně oslovujete návštěvníky, kteří hledají to, co Vy nabízíte.

Nevýhoda:

  • Žádná, tato reklama je nejefektivnější reklama vůbec. 
  • V budoucnu se očekává podobný trend jako v zahraničí - postupný nárůst cen za klik při nejkonkurenčnějších pojmech na neúnosnou úroveň, čeho důsledkem bude vyšší využívání kontextové reklamy.

2. V obsahové (kontextové) síti
Vaše reklama se bude zobrazovat ne ve vyhledávání Google, ale na partnerských portálech Googlu jako jsou např. lupa.cz, slunecnice.cz apod.. Obsahová síť Google je známá pod pojmem Google AdSense.

Výhody:

  • Umíte oslovit velkou internetovou populaci (v podstatě jakéhokoliv uživatele internetu).
  • Výhodné na image reklamní kampaně, kde chcete docílit vyšší znalost značky, ale méně vhodné, pokud čekáte okamžitou návratnost.
  • Výhodné, pokud Váš produkt není všeobecně znám a lidé ho nehledají ve vyhledávačích, zlepšuje povědomí o značce.

Nevýhody:

  • Výrazně nižší efektivita jako reklama ve vyhledávání na Google.cz.
  • V minulosti byla obsahová reklama necílená, reklama se zobrazovala komukoliv a v podstatě se nemusela zobrazit vůbec nikomu, kdo měl zájem o Vaše zboží nebo služby. To se již změnilo a Google umožňuje různé cílení, v každém případě je ale kontextová síť stále méně efektivnější jako reklama ve vyhledávání na Google.cz.

Možnosti cílení obsahové reklamy:

  1. Remarketing
  2. Cílení podle klíčových pojmů
  3. Cílení podle zájmů
  4. Cílení na kategorie
  5. Cílení podle adres www stránek
  6. Geografické cílení

1. Remarketing

Co je to remarketing? Jak využít remarketing v praxi?

Remarketing Vám umožňuje oslovit návštěvníky, kteří v minulosti navštívili Vaši web stránku a těmto návštěvníkům zobrazit Vaši reklamu.

Příklady využití remarketingu:

  1. Návštěvník příjde v pondělí na Vaši web stránku a nenakoupí, ale večer si čte zprávy na iDNES.cz a u článku uvidí reklamu na Váš internetový obchod a připomenete se mu ... "aháá, tak, zde jsem chtěl nakoupit, najedu tam a dokončím objednávku".

    Jste např. online prodejce LCD televizorů. Můžete zobrazovat reklamy na LCD televize osobám, které již navštívili sekci televizních přijímačů a prodávat jim související produkty z Vašeho eshopu, prodávat výkonnější produkty a propagovat ostatní relevantní produkty -  jako jsou domácí kina nebo DVD přehrávače. 
     
  2. Návštěvník přijde na Vaši web stránku a vloží produkt do nákupního košíku, ale neobjedná si. Večer jde číst zprávy na iDNES.cz a tam uvidí reklamu na Váš eshop s nadpisem "Dokončit objednávku".

    Reklamu tak zacílíte na návštěvníky, kteří chceli objednat  (vložili produkt do nákupního košíku), ale nakonec neobjednali. Nebo se ve Vašem eshopu zaregistrovali, ale nenakoupili.

Reklamu nemusíte Vašim návštěvníkům zobrazovat okamžitě. Můžete si zvolit, že reklamu v kontextové síti začnete zobrazovat pouze těm návštěvníkům, kteří u Vás byli před 30 dni (nebo v jiném čase). 

Remarketing je nástroj, který může podpořit návratnost investic všech typů inzerentů bez ohledu na zaměření kampaně.

2. Cílení podle klíčových pojmů

Pro správné cílení kontextové reklamy je potřebný výběr správných klíčových slov. Pokud provozujete internetový obchod s elektronikou, jsou vhodná klíčová slova např. "LCD televizory", "notebook", "fotoaparát" a právě u článků nebo textů, kde budou použity tyto pojmy, se zobrazí Vaše reklama.

Samozřejmě, pro co nejefektivnější reklamní kampaň je potřeba udělat víc, proto nás neváhejte kontaktovat a s Vaší internetovou reklamou Vám radi pomůžeme.

3. Cílení obsahové reklamy podle zájmů

Jak zájmově orientovaná reklama funguje?  

Pokud si často prohlížíte web stránky o noteboocích, zajímate se o nové typy notebooků, prohlížíte weby výrobců notebooků (co předpokládá, že máte zájem zakoupit si nový notebook nebo přislušenství), systém zaznamená, že se zajímáte právě o notebooky.

Pokud si večer čtete zprávy např. na iDNES.cz o výsledcích hokeje, nezobrazí se Vám reklama nabízející hokejové potřeby (hokej nehrajete, reklama na hokejové potřeby pro Vás nemá smysl), ale systém nabídne reklamu na nejnovější typ notebooku. A Vy uvidíte reklamu a řeknete si "ahááá, takový notebook jsem hledal, hned si ho i koupím."

Více info o obsahové reklamě cílené podle zájmů najdete na blogu Google.

4. Cílení kontextové reklamy na kategorie

Web stránky obsahové sítě byly roztříděné podle témy. Pokud si zvolíte cílení obsahové reklamy na umístění, můžete kromě výběru stránek podle klíčových slov a URL předcházet weby rovněž podle kategorií. Počet kategorií je obrovský. 

Stránky v katalogu jsou všechny vybýrány a tříděny ručně. Z praxe musíme konstatovat, že tato funkce se pro české obsahové reklamní kampaně prozatím nehodí, jelikož je velice nízký počet roztříděných web stránek a roztříděné web stránky nepatří ani mezi nejnavštěvovanější.

Kontextová internetová reklama cielená na kategórie

Více info o kontextové reklamě cílené podle kategorií naleznete na blogu Google.

5. Cílení podle adres www stránek

Pokud znáte URL adresu web stránek, na kterých se zobrazuje reklama Google a preferujete zobrazování internetové reklamy právě na těchto web stránkach, je možné cíleně inzerovat na těchto web stránkach.

Kontextová reklama cielená na adresy www stránok

6. Geografické cílení

Geografické cílení prozatím není v České republice možné. Pokud je možné cílit pouze na 3 města a jejich okolí - Praha, Plzeň a Brno + 35 km. Není možné zaměřit se pouze na Prahu, musíte zvolit i okolí 35 km. Je možné, že dokud čtete tuto informaci, Google ji mezitím změnil, proto nás neváhejte kontaktovat, poskytneme Vám aktuální informace.

Co je to kontextová (obsahová) reklama?

Běžná kontextová reklama funguje tak, že pokud čtete na IDnes.cz článek o švýcařské čokoláde, zobrazí se u článku reklama na čokoládu, nebo na výlet do Švýcarska.


Kontaktujte nás

Máte-li zájem o PPC reklamu na Google, příp. reklamu v kontextové síti Google? Kontaktujte nás a my Vám zrealizujeme efektivní reklamní internetovou kampaň!